Amerika Planları

1/24/2015 gezihayallerim 0 Comments

Daha önceden Çin'e olan iki gidişim hariç, uzun mesafeli uçmamıştım. 6 yıldır da çoluk çocukla haşır neşir olunca Amerika'yı kısa vadeli gezi planlarımın arasına almamıştım bu zamana kadar. Küçük çocukla gitmek istememem, gidince en az iki hafta kalmak gerek diye düşünmem ama çocukları da o kadar süre yalnız bırakmayı istememem, vize ihtiyacı gibi bir ton bahane ile Amerika seyahatini erteliyordum. 


New York, www.huffingtonpost.com/



Eşimin 2015 Ocak ayında Chicago'da düzenlenen bir fuara katılmaya karar vermesi ile Amerika seyahati birden bire planlarımın arasına giriverdi. Her ne kadar Ocak ayı tercihlerimin arasında olmasa da, bu fırsatı kaçıramazdım öyle değil mi? Gitmişken sadece Chicago'ya gidilmeyecek en azından New York da görülmeli diye düşündüm. Chicago'dan başlayan, New York ile devam eden ve Washington ile son bulan çok güzel iki haftalık bir program hazırladım hazırlamasına ama eşimi bu program için ikna edemedim. Bu seyahat için döktüğüm dili başka bir seyahat için dökmedim sanırım :) Kendisine sunduğum çeşitli seçenekler sonra, 9 günlük bir seyahat programında anlaşabildik. O Chicago'ya uçarken ben Washington'a gidecek, fuarın son günü de New York'ta buluşacağız. New York'a 4 gün ayırdıktan sonra da güzel evimize ve tatlı kızlarımıza döneceğiz.

Gelelim seyahat programına:

THY ile Ankara'dan İstanbul aktarmalı Washington uçuşu ile arkadaşıma iniş yapacağım. Washington için o yüzden çok araştırma yapmadım. Planlamayı arkadaşıma bıraktım. National Mall, Beyaz Saray, Georgetown ve çoğunlukla alışveriş turu şeklinde bir 3 gün geçirdikten sonra sıra New York'a geliyor.

New York Planı ise daha detaylı tabii ki.

28 Ocak Çarşamba:

Washington DC'den New York Penn Station'a tren ile geçiş yapıyorum. Yolculuk yaklaşık 3,5 saat. Hem normal hem de hızlı trenler mevcut. Hızlı trenler yarım saat daha önce varıyor ama fiyatları oldukça pahalı. Yarım saat için değmez diye düşündüm ve 09:20 trenine bir bilet aldım. Genel olarak yarım saatte bir tren mevcut. Normal tren biletlerini önceden alırsanız, fiyatları 52$, hızlı trenler ise 158$. Detaylı bilgi için Amtrak sayfasını ziyaret edebilirsiniz. 

New York'ta zamanımız kısıtlı, o yüzden de verimli kullanmak gerekiyor. Son gece de New York'a 2 saat uzaklıktaki arkadaşlarımıza geçeceğimiz için Penn İstasyonu'na yakın otel ayarladım. Otelimiz Hampton Inn Manhattan-35th St/Empire State Building. Manhattan'da oteller çok pahalı. Booking.com'da bu otel için uygun bir fiyat buldum ve rezervasyonu yaptırdım. Genelde New York otellerinde kahvaltı yok ama bu otelde mevcut. Tercih etmemin sebeplerinden biri de buydu. Umarım otelden memnun kalırız. 


Size uygun fiyatlı otel seçenekleri sunan bir web sitesi önermek istiyorum: Hotwire. Otel adı belirtmeden %50'ye varan indirimler sunuyor. Otelinizin bulunmasını istediğiniz bölgeyi seçip, fırsatlara göz atıyorsunuz. Otelin özelliklerini ve tripadvisor'da ne kadar puan aldığı gibi bilgilere bakarak uygun fiyatlı otel ayarlayabiliyorsunuz. Vergi dahil 3 gece için 344$'a teklifler vardı, ama ben otelin konumu konusunda çok kararlı olduğum için booking.com'dan rezervasyonu yapmayı tercih ettim. Ama sizin otelin konumu konusunda benim gibi spesifik bir beklentiniz yoksa, hotwire'dan uygun fiyata otelinizi ayarlayabilirsiniz. 


Öğlen New York'a varışın ardından otele eşyaların bırakılması ve alışveriş turu :) Eşim geç saatte Chicago'dan geleceği için bu günü alışverişe ayırıyorum. Otelin hemen yanında olan Macy's ve civarı, Barnes & Noble, Century 21 gibi yerler listemde yer alıyor. 


29 Ocak Perşembe


Bugünkü planda Empire State Binası, Bryant Park, New York Public Library, Grant Central, Rockfeller Binası ve Top of the Rock, St. Patrick's Katedrali, Times Meydanı, American Museum of Natural History  ve akşam Broadway'de Phantom of the Opera müzikali. Empire State binası yerine Top of The Rock'a çıkış tercih edildi. 



Bryant Park, en.wikipedia.org
New York Public Library, en.wikipedia.org

Rockefeller, en.wikipedia.org

30 Ocak Cuma

Bugün Manhattan adasının güneyini keşfe çıkacağız. 9/11 Anıtı, Özgürlük Heykeli, Brooklyn köprüsü, Union Square, Flatiron Binası, Chelsea Market ve cuma günleri 16:00-20:00 arası girişleri bedava olan Museum of Modern Art (MOMA)



Özgürlük Heykeli, commons.wikimedia.org
Brooklyn Köprüsü, en.wikipedia.org

31 Ocak Cumartesi

Bugünün planı Metropolitan Museum of Art (MET) ve Central Park. Öğleden sonra da Penn İstasyonunda tren ile arkadaşlarımızı ziyarete gidiyoruz.



Metropolitan Museum of Art, en.wikipedia.org

Central Park, commons.wikimedia.org


1 Şubat Pazar - 2 Şubat Pazartesi


Öğleden sonra New York'a dönüş ve gece 23:40 uçağı ile önce İstanbul'a sonra da Ankara'ya varış.


Umarım hava durumu güzel olur da biz de ilk Amerika seyahatimizden güzel anılarla döneriz....

You Might Also Like

0 yorum: