Çoluk Çocuk Midilli Adası

8/20/2014 gezihayallerim 2 Comments

Bu yılki çocuklu tatilimizi her şey dahil ile değil, farklı bir şekilde yapalım istedik. Çünkü 3 gün sonra her şey dahil tatil bizi boğmaya başlıyor. Sürekli bir koşturmaca içerisinde hissediyor insan kendini, kahvaltı saatine yetiş, öğlen yemeğine yetiş, sonra da akşam yemeği saatine çok kalabalık olmadan yetiş gibi. Tabii ki bu tatil şeklinin bazı konforları da yok değil ama bundan sonraki her şey dahil tatillerimizi maksimum 2 gecelik kısa kaçamaklarla sınırlandıralım dedik.

Midilli

Çocuklarla Midilli Adası gayet güzel geçti. Çocuklarınızla çok rahat bir şekilde tatilinizi yapıp, dinlenip, adayı da keşfedebilirsiniz. Biz 4 gece bu güzel adada çocuklarımızla vakit geçirdik. Eşimin Shengen vizesi bitmiyor olsaydı bir-iki gün daha uzatabilirdim hatta. Baştan belirteyim, bu yazı, Midilli adasını baştan aşağı keşfetmenize yardımcı olmayacak. Biz çok az bir kısmını gezdik, Midilli'nin virajlı yollarında çocuklarla seyahat etmek pek anlamlı olmuyor, onlar zorlanıyor, onlar zorlanınca da siz de zorlanmış oluyorsunuz doğal olarak. Bir de çocukların istediği deniz olunca onları zorla şehir şehir gezdirmek çok akıllıca olmuyor tabii kendi akıl sağlığınız için.

Midilli Adası tatilini birkaç kelime ile tarif etmemi isterseniz, sakinlik, huzur, sessizlik ve güzel yemekler derim. İki çocukla baş başa bu ilk tatilimizden fazla beklentim olmasa da ve ilk başta bazı çekincelerim olsa da, tatil eşimin ve benim beklediğimizden daha iyi geçti diyebilirim.

Midilli Adası'na gitmek için Ayvalık'tan sabah ve akşam saatlerinden feribot seferleri var. Yolculuk yaklaşık 1,5 saat sürüyor. Biletlerimizi önceden Turyol firmasının Internet sitesinden aldık. Internet sitelerinden alınca kişi başı 5€ indirim oluyor. Böylece gidiş-dönüş biletinizi bir kişi için 25€'ya almış oluyorsunuz. 6 yaşından küçük çocuklar için feribot ücretsiz. 12 yaşına kadar olanlar için ise 15€. İsterseniz kendi aracınızla da geçiş yapabiliyorsunuz. Araçlı ve araçsız seferlerin saatlerine Turyol'un Internet adresinden detaylıca inceleyebilirsiniz. Biz akşam 18:00 feribotuna biletlerimizi almıştık. Bursa'dan öğlen yola çıkınca 16:00 gibi Ayvalık'a ulaştık. Biletlerimizi Turyol ofisinden teslim aldık. Turyol ofisi hemen feribot iskelesinin karşısında bulunuyor. Kızlar Ayvalık'a yaklaşırken arabada uyuyakaldıkları için Ayvalık merkezini araba ile turladık daha sonra Feribot iskelesinin önünde bulunan kafede beklemeye başladık. Küçük kızımız ise arabada uyumaya devam etti. Genel olarak sefer saatinden bir saat önce orada olmanız gerekse de, bence yarım saat de yeterli. Turyol feribotu sorunsuz bir şekilde saatinde yola çıktı.

Konaklama için Gera Körfezi'nde bulunan Gera's Olive Grove'u tercih ettik. Oldukça da memnun kaldık. İlk gece ana binada bulunan 3 kişilik bir odada konakladık. Oda direkt bahçeye açılıyordu ve oldukça büyük bir odaydı. Daha sonraki geceler için SAPRO evlerinden birini tercih ettik. İki katlı, güzel manzaralı terasları olan bu evlerde mutfak da var. Normal odalarından da mutfak bulunuyor. Uzun konaklamalarda dilerseniz kendi yemeğinizi de pişirebilirsiniz. Bir daha gidersem eğer belki daha büyük olan EFCHARIS ya da ARION evlerinden birini tercih edebilirim. SAPRO evlerine göre daha büyükler. Otel genel olarak zeytin ağaçları arasında, cırcır böceklerini saymazsanız da oldukça sessiz. Kendine ait küçük bir de plajı var. Bahçesinde kediler, köpekler, keçiler, eşekler ve atlar da olunca çocuklar için eğlenceli bir yer oldu. Otel aynı zamanda araba kiralama hizmeti de sunuyor. Başka yerlere bakmadan otelden günlük 40 €'ya araba kiraladık.

Otelimizin Girişi
Manzaramız

Mitilini'den otele ulaşmak 30-40 dakika sürüyor. Gera Körfezi kenarında yol alıyorsunuz. İlk akşam zaten geç olduğu için, otele yerleştikten sonra yol üstünden bulunan Perama köyüne gidip yemek yedik. Küçük bir merkezi, sahil kenarında restoran ve kafeleri, küçük marketleri, pastanesi olan küçücük bir köy.

Midilli'deki ilk sabahımızı, otelde yapılan bir kahvaltı sonrası bizden başka kimsenin olmadığı otelin plajında denize girerek değerlendirdik. Gera körfezi bir iç deniz olduğu için denizi göl gibiydi. Kum değil taşlık bir deniz. Ama su çok berraktı. Denizin içerisini rahatlıkla görebiliyor, sahile çok yakın yüzen balıkları da gözlemleyebiliyorsunuz. Daha önce okuduğum yorumlarda iç deniz için pek güzel yorumlar yoktu, ama bizim hoşumuza gitti. Tabii ki altın sarısı kumu yok, ama dalgasız oluşu, berrak oluşu güzeldi ve çocuklar da çok daha rahat denize girip oyalandılar. Öğlene kadar deniz keyfi yaptıktan sonra, otele dönüp hazırlandık ve öğle yemeğimizi otele 300 metre uzaklıkta olan sahil kenarındaki bir tavernada yedik. Burası daha sonraki günlerimizde de uğrak noktamız oldu. Otelimize yakın olması, çocuklara hitap etmesi ve lezzetli yemekleri olması nedeni ile diğer günler de burada birkaç yemek daha yedik. Her yemeğimizin vazgeçilmezi Greek Salad oldu. Bu kadar güzel domates ve salatalık ile yapılan salata yememişsinizdir. Onlar domates ise, bizim burada satın alıp yediklerimiz ne oluyor bilemiyorum. Yemek sonrası otele dönüş ve çocukların öğle uykusu saatinde herkes dinlendi.

Otelin plajı

Otelin Plajı

Favori tavernamız

Greek Salad

Öğle uykusu sonrası Mitilini merkeze gidip, şehri keşfedelim dedik. Arabamızı limana yakın bir yere park ettikten sonra, liman çevresinde bir tur atıp, ara sokaklara girip küçük küçük mağazalarını turladıktan sonra bir kafede bir şeyler atıştırdık. Liman çevresinde çok güzel balıkçı restoranları vardı. Onlardan birine oturup yemeğinizi yiyebilirsiniz.

İkinci gün Midilli adasının güneyinde bulunan Plomari kasabasına doğru yol aldık. Daha doğrusu Plomari'ye yakın olan Agios Isodoros plajına gittik. Bu plajın kumsalı küçük küçük taşlardan oluşuyordu. Denizi de daha serin ve dalgalı. Burası da çok hoşumuza gitti. Deniz kenarında olan şezlonglardan yararlanabiliyorsunuz. Şezlonglar için para ödemedik. Bir şeyler içip yemek istiyorsanız, sipariş verebiliyorsunuz. Şezlonga kadar getiriyorlar. Midilli'de en çok da bu olayı sevdim. İstediğiniz plajda, kimseye bir şey söylemeden, para ödemeden girebiliyorsunuz. Şezlong ve duştan faydalanıyor, isterseniz bir şeyler sipariş edebiliyorsunuz. Öğle yemeğini plajın hemen üstünde bulunan ağaçların altındaki bir restoranda yedikten sonra otele dönüp dinlendik. Akşam üstü tekrar otelin plajında vakit geçirdik. Akşam üstü plajımız hareketlenmişti. Dışarıdan da insanlar rahatlıkla gelip deniz keyfi yapıyorlar. Akşam yemeği yine yakındaki tavernadaydı.

Plomari Yolu

Agios Isodoros Plajı

Agios Isodoros Plajı'nda yemek yediğimiz tavernanın manzarası
Otelin Plajı

Üçüncü günümüzde Gera Körfezindeki başka bir plaja doğru gidelim dedik. Evriaki köyü civarı Seacret isimli bir plajda karar kıldık. Bu plaj çok hoşumuza gitti. Çok temiz, pırıl pırıl bir yerdi. Yemek olanakları sınırlı olsa da içmek için çok çeşitli seçenekler sunuyordu. Kızlar bu plajı da çok beğendi. Öğle yemeği için hamburger yedikten sonra otele dönüş ve dinlenme. Öğleden sonra Agiasos köyüne gitmeye karar verdik. Beklediğimden çok daha farklı ve güzel bir köydü. Dağın tepesinde kurulmuş şirin mi şirin bir yer. Midilli'ye giderseniz ve yolunuz buralara düşerse mutlaka uğrayın derim. Köyün girişinde olan çocuk oyun parkı sayesinde de kızlar biraz rahatladı ve yolculuğu unuttular. Parkın olması hem çocuklar için güzel oldu hem de çocukları nasıl oyalanacağımızı düşünen bizler için de yararlı oldu. Dönüş yolunda tekrar denize girmek isteyen kızlar için sabah gittiğimiz plaja tekrar uğradık. Güneş batarken onlar da son defa Midilli adasında denizin tadını çıkardılar. Daha sonra da favori tavernamızda son akşam yemeğimizi yiyerek otele döndük.

Seacret Plajı

Seacret Plajında Güneşin Batışı

Agiasos

Dönüş için sabah 09:00 feribotu için bilet aldığımız için 07:30 gibi otelden çıkış yaptık. Otelden bir personel bizi Midilli feribotuna bıraktı. 09:00'da da Midilli adasını terk ederek Ayvalık'a doğru yola çıktık ve güzel Midilli'yi geride bıraktık.