Kanallar Şehri Venedik

4/16/2014 gezihayallerim 0 Comments

2007 yazında 4 yetişkin 1 çocuk, İtalya’yı keşfe çıktık. Gidiş Milano, dönüş Roma olacak şekilde tatil planlarımızı yaptık. Seyahat rotamız Milano, Venedik, Floransa, Roma ve seyahat ederken uğradığımız Bologna ve Pisa şeklinde gerçekleşti.

telegraph.co.uk

Milano

Baştan söyleyeyim, Milano’yu beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Ertesi gün bize katılacak eşimin abisi ve ailesiyle Venedik’e doğru yola çıkmadan önce bir gece Milano’da konakladık. Konaklama olarak Merkez Tren İstasyonu yakınında bir yer seçtik. Hem havaalanından gelen otobüslerin son durağı hem de ertesi gün başlayacak Venedik maceramız için trenlerin kalkış noktası olduğu için tercih ettim bu bölgeyi. Milano’nun en ünlü binası olan Milano Katedrali (Duomo), insanı ürküten bir yapı, bence. Gotik tarzdaki yapı, Orta Çağ’da Kilise’nin insanları korkutmak yolu ile kendisine bağlamak amaçlı inşa edilmiş sanki. Tamamlanması altı yüzyılı bulmuş. Duomo, Italya’nın en büyük, dünyadaki ise 5. büyük katedrali.

Duomo, Milano

Duomo’nun hemen yanında Vittorio Emanuele II Galerilerine geçebilirsiniz. Üstü camla kaplı bu alanda yer alan mağazalarda alışveriş yapabilir, restoranlarda yemek yiyebilirsiniz. Burada Mc Donalds Cafe vardı ve kahve molası için idealdi.

Vittorio Emanuele II Galerileri

Venedik

Ertesi gün seyahat grubumuz tamamlandığında, Milano Merkez Tren İstasyonu’ndan Venedik için tren biletlerimizi aldık. Yolculuk 2,5 saat sürüyor ve genelde her saat başı, bazen de yarımlarda tren var. İsterseniz biletinizi önceden buradan alabilirsiniz. Çok sık trenler olduğu için seyahat edeceğiniz günde biletinizi almakta bir sakınca yok.

Büyük Kanal Kenarında

2,5 saatlik yolculuk sonrası, İtalya’da en çok beğendiğim şehre gelmiş olduk. Venedik Tren İstasyonun’dan çıktığınızda karşılaşacağınız manzara muhteşem. Sonunda kanallar şehrindeyiz. 2 gecelik konaklama için tercihimiz Alloggi al Mercante. Rialto Köprüsü yakınında olan bu B&B'den biz o zaman memnun kalmıştık. Kahvaltısından çok fazla bir şey beklemeyin ama. Fakat booking.com’da otelin yeri çok farklı bir yerde gösteriliyor. 2007 yılında bbplanet.it sitesinden İtalya’daki konaklamaları ayarlamıştım. Şu anda gitsem tercih edeceğim yer Locanda Poste Vecie olabilir. Venedik konaklamaları genelde pahalı olabiliyor. Bu otelin konaklaması Ağustos ayı için iki kişilik kahvaltı dahil fiyatı yaklaşık 130 €.

Rialto Köprüsü

Tren istasyonundan otelimize ulaşmak için önce Rialto'ya kadar Vaporetto'yu kullanıyoruz, oradan da yürüyerek otelimize ulaşıyoruz. 1 saatlik bilet ücreti kişi başı 7 €. Venedik içerisinde ulaşım için detaylı bilgi için buraya bakabilirsiniz. Venedik'te toplu ulaşımı sadece ilk gelişimizde kullanıyor, diğer günlerde yürüyerek şehri keşfediyoruz. O yüzden Rialto köprüsüne yakın olmanız, Büyük Kanal'ın her iki çevresini de rahatlıkla keşfetmenize olanak sağlar.

Rialto Köprüsünden Büyük Kanal

Venedik'in tadını doyasıya çıkarmak için Venedik içerisinde konaklamak gerek bence. Venedik sokaklarında kaybolabilir, kanallar şehrini tam anlamıyla keşfedebilirsiniz. Gündüz yakın merkezlerden gelen turist kalabalığı şehri terk ettikten sonra San Marco Meydanı'nın tadını çıkarabilirsiniz. Tam öğle vakti San Marco Meydanı'na çıktık ve hemen yine ara sokaklara daldık. Çünkü meydanda adım atacak yer yoktu. Genel olarak Ağustos sıcağında Venedik sokaklarında gezmek rahat, çünkü sokaklar dar ve binaların gölgesinde kalıyorsunuz, fakat San Marco Meydanı öğle sıcağında ve o kalabalıkta hiç de çekici değildi. San Marco Meydanı akşam üstü süper oluyor. Kalabalık dağılmış oluyor ve güzelliği ortaya çıkıyor.

San Marco Meydanı

Venedik'in olmazsa olmazı gondol turu. 2007 yılında tam olarak ne kadar ödediğimizi hatırlamasam da bence Venedik'e kadar gitmişken gondol turu yapma fırsatını kaçırmayın.

Gondol Sefası

Venedik'ten Murano ve Burano gibi diğer yakın adalara da gidebilirsiniz. Venedik'te daha fazla zaman geçirmek istediğimiz için biz sadece Venedik'te kaldık, diğer adalara geçmedik. Murano'ya gitmek için Fondamente Nove durağından Vaporetto'ya binebilirsiniz. Fondamente Nove durağı Rialto köprüsüne 10 dakikalık yürüyüş mesafesinde. Burano'ya ulaşmak için de aynı duraktan Vaporetto'ya binebilirsiniz. Venedik ulaşım haritası için buraya bakabilirsiniz.

Venedik'ten sonraki durağımız Floransa. Venedik'ten araba kiralayıp, Floransa'ya doğru yola çıkıyoruz. Floransa detayları da bir sonraki yazıda...